utgång!

Vet ni vad? Jag fick skäll av busschaffören förra fredagen. Av den mest konstiga anledningen! Tänk er, klockan är tjugo i elva. Jag och mina två vänner är lite väl glada (=jätte fulla) och sena för bussen. Glada över kvällen springer vi till den, självklart har vi tagit med oss våra vinflaskor, dem måste ju faktiskt drickas upp. Jag stannar upp i vår springmarsch och kommer ihåg, shit, jag måste skicka efter en bussbiljett på sms nu, annars kommer jag aldrig komma på. Mina två vänner är inte lika smarta. När vi springer fram till bussen måste mina vänner övertyga chaffören om att komma på. Jag stiger på tre sekunder senare och sträcker fram mobilen samtidigt som jag skriker "JAG HAR SMS BILJETT, JAN KAN FÅ STIGA PÅ!"

Chaffören nickar otåligt och tecknar att det är okej. Han tittar på en av mina vänner och säger åt henne att hennes öppna vinflaska får inte åka med, sånt är inte tillåtet. Han är vid det här laget rätt så irriterad på oss och vägrar låta mina vänner köpa sms biljett. De måste istället köpa bussbiljetter för 30 kr vardera.

Jag får syn på att en av mina vänner lägger vin flaskan utanför bussen och tänker, aha, jag ska vara lika smart. Min flaska har ju då kork och den kan skruvas av och på (ja, det var billig vin). Jag lägger den brevid den andra vinflaskan försiktigt och fyrar av ett vinnande leende mot chaffören, typ, titta vad duktig jag är.

Chaffören ställer sig upp, det är här jag tror han ska tacka mig, och skriker "VAD GÖR DU DIN IDIOT???!!!! DU HAR JU KORK PÅ DIN FLASKA, DEN FÅR DU JU TA MED DIG, FATTAR DU VÄL!!!!!!!!!"

Nä, det förstod jag inte, men jag tackar och bugar. Jag drack mitt vin hela vägen in och blev ännu fullare. Så kan det ju gå vissa fredagar. Undrar vad som händer ikväll....

Kommentarer
Postat av: Psylocke

xDDDDDDDDDDDDDDD Lika rolig nu som första gången!!! asg

2008-09-12 @ 01:19:35
URL: http://psylocke83.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0